Principalele motive pentru care unele branduri nu au încredere în Social Media sunt dorința unor rezultate rapide și lipsa unui calendar editorial. Calendarul editorial nu doar te ajută să organizezi postările, ci îți dă ocazia să măsori rezultatele pentru a vedea ce tipuri de postări sunt mai eficiente.
Atenție, însă! Prezența unui calendar editorial nu trebuie să scoată din discuție postările spontane, care pot surveni în urma unor evenimente.
Cel mai elocvent exemplu este celebrul Tweet al lui Oreo din 2013, dupa ce lumina a fost oprită în seara Super Bowl.
Însă, în cea mai mare parte, conținutul calendarului este planificat
Stabilește conținutul
Primul pas este să stabilești tipul de conținut la care vei face trimitere din Social Media. Dacă este un site de conținut, vei face trimitere către articole, iar dacă este un magazin online sau un site de prezentare produse vei face trimitere către secțiuni, pagini de campanie sau chiar produse. În funcție de cantitatea de conținut disponibil poți decide sub ce formă îl vei promova: linkuri sau imagini. Sigur, poți și alterna.
Stabilește intervalul orar
Ai două variante în funcție de brandul gestionat. Dacă este un cont nou de Socia Media trebuie doar să testezi diferite intervale orare și să vezi când primești mai multe răspunsuri din partea publicului. În cazul în care brandul are un cont cu istoric, analizează ce a mers bine în trecut și pornește de acolo. Mai departe, poți varia diferite postări pentru a vedea cum influențează acest lucru rezultatele.
Cunoaște-ți publicul
Este cel mai important pas înainte de a crea conținutul. Ține cont de vârstă, unde lucrează, ce interese au și ce aspirații. Toate acestea sunt elemente importante pentru a înțelege și stabili ce fel de mesaje să folosești pentru a promova brandul. La fel de important este să știi că audiența contului de Social Media diferă de audiența produsului în sine. De asemenea, publicul diferă în funcție de rețeaua de socializare.
Alege structura și tematica
Este eficient să îți setezi de la început un calendar al tuturor evenimentelor care te interesează și pe care vrei să le incluzi în strategia ta de conținut: târguri, festivaluri, gale de premii etc. Apoi tu alegi ce incluzi. Poți să ai postări tematice în funcțe de anumite evenimente; important este să ai o temă care să lege totul și să ofere fluiditate conținutului.
Atenție! Ceea ce alegi trebuie să fie în conformitate cu brandul tău. Unele dintre cele mai eficiente întrebări pe care ți le adresezi sunt: „Este important pentru publicul meu?”, „Ce produse/articole ale brandului sunt mai vizibile în acest sezon?” sau „Care este legătura cu brandul meu?”.
Fii generos! Respectă-ți publicul și oferă chiar și informațiile care nu îți aduc un câștig direct. Vei câștiga, în schimb, un engagement valoros.
Stabilește-ți obiectivul
Tot ce conține calendarul editorial trebuie să te conducă spre un obiectiv. Stabilește scopul comunicării către consumator prin intermediul fiecărei rețele de socializare.
Creează conținutul
Cel mai important pas este cel în care creezi conținut. Stabilește ce articole trebuie scrise, de ce poze ai nevoie, ce filmulețe trebuie realizate, astfel încât să te încadrezi în buget. Pentru a menține interesul trebuie să variezi postările pentru a obține cele mai multe rezultate.
Există diferite template-uri pentru calendarul editorial. Hootsuite și Crackerjack Marketing sau chiar opțiunea Sheets din Google Drive sunt doar câteva exemple. Este de preferat ca fiecare Social Media Specialist să își creeze propriul template în funcție de profilul companiei, tipul de activitate, cât content este promovat, câte persoane lucrează în echipă și multe alte detalii.