Strategia în Social Media se structurează în funcție de obiectivele fiecărei companii. Nu este o modalitate de informare, ci mai de grabă de dezvoltare a relației cu publicul căruia te adresezi.
Pentru departamentul tău de marketing, Social Media are o contribuție importantă. Este vorba despre dezvoltarea relaţiei pe care compania o are cu clienţii actuali, găsirea unor clienţi noi, eficientizarea costurilor de marketing, creşterea şi îmbunătăţirea poziţiei în motoarele de căutare. Toate acestea sunt beneficii care îi fac pe experţii în marketing să se gândească la acest tip de comunicare.
1. Construiește
Social Media nu este un mediu constant și previzibil. Necesită în permanență monitorizare și optimizare. Vezi care sunt punctele forte și care sunt punctele slabe ale comunicării tale și modifică-ți planul editorial astfel încât să generezi reacții din partea publicului.
Analizează-ți în permanență competiția, dar creează conținut original, diferențiază-te cât mai mult de competitorii tăi. Este foarte important să nu insişti pe procesul de vânzare, acesta va veni în timp. Pentru început, trebuie să generezi încredere, iar aceasta ia timp.
2. Răspunde nevoilor
După ce ți-ai cunoscut publicul, adu în prim plan problemele cu care știi că se confruntă și pentru care compania ta are soluții. Apoi descrie o lume în care problema asta nu ar exista. În final, arată-le cum să ajungă acolo, care este soluţia – produsul sau serviciul tău. De ce are efect? Deoarece, conform studiilor asupra comportamentului psihologic, oamenii sunt motivaţi să acţioneze de două lucruri: plăcerea şi durerea. Învață să manevrezi aceşti doi stimuli, astfel încât să atragi atenţia şi să determini acţiunea.
3. Fii vizual
Probabil ți-a trecut prin cap măcar o dată întrebarea de ce rețele precum Instagram sau Pinterest sunt atât de populare, deși conținutul lor se bazează pe foto și video. Conținutul vizual atrage atenția, este perceput mult mai rapid și este mai ușor de înțeles. Conținutul vizual poate produce printre altele: 65% mai mult engagement, influențează emoțiile, generează până la 94% mai multe vizualizări.
4. Call to action
Nu uita să incluzi un mesaj de tip „call-to-action” în cât mai multe postări pe care le faci, pe paginile tale de pe rețelele sociale și în site. Într-o astfel de postare poți aduce în discuție un posibil scenariu cu care se confruntă publicul – astfel îi atragi atenţia repede. Apoi, descrii acţiunea pe care ai ales să o faci (pe etape) şi demonstrezi că era necesară o schimbare. În final, conectezi acţiunea / schimbarea cu beneficiile ei – poţi să incluzi chiar şi un testimonial.
5. Folosește tool-uri și instrumente de promovare
Fiecare rețea de socializare îți pune la dispoziție tool-uri de măsurare și instrumente prin care îți poți promova business-ul și poți ajunge mai ușor către publicul țintă. Nu te feri să le utilizezi. Un specialist te poate ajuta să optimizezi reclamele, astfel încât investiția ta să fie profitabilă. Poți ajunge la oameni în funcție de date demografice, în funcție de interese, în funcție de paginile la care au dat like. Ba chiar mai mult, poți alege să targetezi în funcție de diferite comportamente online cum ar fi dacă au făcut cumpărături online sau alte tipuri de comportament.
Dacă vrei să știi mai multe despre cum poți fi prezent eficient în Social Media sau dacă ai nevoie de ajutor cu strategia ta de social media marketing, e bine să ştii că te putem ajuta. Îți putem oferi o analiză iniţială a conturilor tale, pagini optimizate, o strategie socială bine pusă la punct pentru o perioada îndelungată şi rezultate concrete și eficiente.