Client: Școala de canto Art Music
An: 2021
Website: cursuri-canto.ro
Servicii: Web design, Web development, SEO
Școala de canto ART Music și-a deschis porțile odată cu website-ul, în 2013 și a devenit un punct de reper pentru cei care doresc să urmeze o carieră în muzică sau să-și exerseze talentul vocal.
Școala de Canto Art Music este locul unde cei pasionați de muzică pot studia tehnica vocală în canto pop, interpretare și mișcare scenică. Targetul este publicul tânăr, adolescenți care își construiesc o carieră artistică, părinții copiilor de până la 18 ani, adulții al căror hobby este interpretarea muzicală.
Stilul profesional, elegant, atmosfera caldă, de familie a acestui loc situat în centrul Bucureștiului ne-au îndemnat să concepem pentru Școala de Canto Art Music o strategie completă, care să evidențieze aceste valori, o identitate care să rezoneze cu ideea unui business proaspăt și îndrăzneț.
În 2021 am făcut un redesign al website-ului, punând accentul pe curricula și rezultatele școlii. Blog-ul atașat site-ului a fost populat cu articolele Mădălinei Cârcotă, articole prin care și-a promovat metoda de predare, câștigând astfel notorietate în comunitatea de fani, care crește organic cu fiecare nouă postare în blog.
Ne-am propus menținerea site-ului pe poziția 1 în toate căutările organice pe Google legate de ”lecții de canto”, ”cursuri de canto”, ”tehnică vocală”, ”vreau să cânt”, ”pregătire concurs talente”, ”vocal coach”, ”canto pop”.
Pentru că target-ul clientului este publicul tânăr, ce receptează mai bine adaptarea la trend-uri, în 2021 am recomandat clientului un redesign al site-ului, cu accent pe noile tendințe și evidențierea celui mai de impact conținut (care a înregistrat în momentul respectiv cele mai multe accesări și vizionări).
Astfel, am realizat un site nou, minimalist, cu accent pus pe versiunea de mobil, întrucât cea mai mare parte a traficului era generată de accesări de pe telefonul mobil.
Totodată, am propus clientului continuarea strategiei de marketing digital bazată pe creștere organică, fără nicio investiție în reclamă plătită, în mediul online sau offline.
Cea mai importantă componentă a strategiei de comunicare online a fost generarea de conținut original: articole care tratează metodologia din perspectiva pedagogică, interacțiunea profesorilor cu elevii și părinții acestora, foarte multe materiale video educative – exemplificări de efecte vocale.
Site-ul Școala de Canto Art Music a reușit performanța de a se situa la scurt timp după lansare pe primele poziții în Google, generând un număr mare de solicitări și înscrieri, numai din căutări organice.
În continuare, școala nu apelează la campanii de promovare plătite, datorită eforturilor de a menține scorul SEO ridicat și afișări pe primele poziții, pentru cuvintele cheie de bază. În prezent, Școala de Canto Art Music se promovează în special prin SEO, Facebook, YouTube și Instagram.
Astăzi, școala numără 180 de elevi, 2 sedii și 7 profesori. O campanie de succes este Bursa Art Music – cu înscrierea a peste 40 de copii în fiecare an!
Propunerea deschiderii unei şcoli de canto a venit de la Lala, însă m-a speriat foarte tare şi bineînţeles că la început am respins-o categoric. Ştiam că nu sunt pregătită să predau. Lala a avut răbdarea şi tactul să-mi predea lecţii de business, iar eu îi predam ei lecţii de canto.
M-a convins cu greu să-mi facă un site unde să-mi promovez cursurile de canto. Construit şi gândit de ea… Când au început să sune telefoanele pentru înscrieri am înţeles cât de important era să ai un site care să aibă un conţinut atractiv.
Lala - ca strateg de business - m-a consiliat cu pricepere şi m-a convins că site-ul trebuie să reflecte realitatea şi să nu conţină nimic peste ce pot oferi. A fost o perioadă intensă pentru mine în care mă perfecţionam că pedagog, îmi construiam metoda proprie de predare, studiam din tratate de tehnică vocală şi bineînţeles lucram intens la conţinutul site-ului www.cursuri-canto.ro. Şi dacă la început site-ul Şcolii de Canto era pe pagina a zecea din Google, peste un an era pe prima pagină şi pe prima poziţie! Bilanţul după 10 ani arată cam aşa: peste două sute de cursanţi activi, opt profesori specializaţi într-o metodă unică de canto pop, două sedii în București și Pipera. Succesul colaborării noastre stă în faptul că avem amândouă aceeaşi pasiune: Muzica, iar limbajul sofisticat din marketing-ul online mi-a fost prezentat cu răbdare, abilitate şi cu mult suflet de o artistă, nu de o corporatistă!
Mulţumesc, Online Hub, pentru grija cu care întrețineți site-ul nostru și ne ajutați să ne menținem în topul rezultatelor Google! Respect, admiraţie şi multă preţuire!
(Mădălina Cîrcotă, fondator al Școlii de canto Art Music)