Strategie de marketing digital

Dacă sunteţi în căutarea unei definiţii solide în ceea ce privește o strategie de marketing digital, veți obține probabil răspunsuri diferite în funcţie de cine a furnizat-o. De fapt, termenul intrat relativ recent în limbajul de business a căpătat o mare amploare. Agenţiile de publicitate recomandau brandurilor încă de acum 10 ani să ia în serios transformarea digitală pentru a se adapta în mod corespunzător la mediul online.

Deci, ce este diferit acum?

În era cognitivă există un număr mai mare de jucători care ajută brandurile să se transforme.

Spaţiul digital este abordat de câteva grupuri distincte de companii: consultanţă şi strategie, integratori de sisteme, dezvoltare de produse şi agenţii de marketing digital. Fiecare dintre aceste categorii de firme are propriile competenţe care se regăsesc în nevoile de dezvoltare ale unei afaceri.

Contactează-ne

Alege un serviciu

Cu ce te putem ajuta?

[wpgdprc "By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website."]

Care este rezultatul unei strategii digitale?

rezultatul unei strategii digitale online hub

O strategie de marketing digital poate lua mai multe forme, dar în cele din urmă ar trebui să se concentreze asupra relaţiilor dintre trei elemente:

Segmentele de public – în care sunt incluși clienţii, angajaţii, partenerii și influencerii.

Canalele – care includ platformele de comunicare online deţinute şi personalizate (site-ul web, paginile de social media, newsletter), publicitatea online, content syndication, earned media şi, de asemenea, dispozitivele (mobil, tabletă, laptop) în cazul în care sindicalizarea joacă un rol important.

Capabilităţile – ce sunt reprezentate prin abilităţile puse în slujba creării unei experienţe unice în interacţiunea persoană-dispozitiv pentru segmentele de public vizate.

strategia digitala by online hub

O strategie de marketing digital va duce la obţinerea rezultatelor dorite pentru unul sau mai multe dintre segmentele de public.

Acest lucru nu exclude ca organizaţia ta să aibă nevoie de mai mult de o strategie de marketing digital, dacă o definim ca fiind planul unei companii pentru obţinerea unor rezultate valoroase pentru publicul său prin intermediul canalelor digitale.

O strategie de marketing digital are unele componente esenţiale pe care le vom discuta. Pentru că avem canale şi consumatori într-o continuă evoluţie, o strategie de marketing digital se va concentra pe termene scurte şi va trebui revizuită în mod frecvent.

Evaluarea iniţială ar trebui să includă o analiză a următoarelor aspecte:

Care este frecvența cu care brandul comunică pe diferitele canale de comunicare și cât de bine este utilizat modul în care se desfășoară comunicarea conform stilului respectivei rețele?

Persoanele din cadrul companiei sunt implicate prin interacțiunile lor sociale în construirea notorietății brandului?

Există un proces de generare de leaduri prin cereri documentate, care este funcţional?

Echipa de vânzări educă potenţialii clienți cu privire la modul de utilizare a tehnologiilor digitale în interacţiunile personale?

Persoanele din departamentele de marketing și de vânzări folosesc toate instrumentele digitale pentru a-și îmbunătăți performanțele?

Site-ul brandului are versiuni pentru mobil, tabletă și smartwatch?

Pe site sunt incluse și linkuri către paginile brandului în Social Media, acces la newsletter și o modalitate de comunicare rapidă de tip chat?

Sunt stabilite canalele de comunicare pe care brandului este prezent, precum și care sunt prioritare? Este stabilită o strategie de marketing digital pentru fiecare, precum și tonul vocii?

Sunt identificate abilitățile și posiblitățile brandului în comunicarea digitală?

Există o evaluare a diferenţelor competenţe în ceea ce priveşte echipa? Se dorește comunicarea să fie intermediată de agenții sau dezvoltată in-house?

Au fost identificate persoanele potrivite din cadrul organizaţiei?

Este necesar un proces de recrutare?

S-a stabilit ce tipuri de investiţii sunt necesare pentru a ajunge la nivelul de talent dorit?

Ce platforme software sunt folosite pentru a sprijini comunicarea digitală?

Cine sunt experţi în aceste tehnologii şi modul în care sunt ele susţinute?

Care sunt cele mai importante forme de conţinut create pentru a sprijini iniţiativele organizaţiei?
Pe ce canale sunt ele publicate şi promovate?

Este stabilită structura organizației astfel încât procesul de coordonare al proiectului să se desfășoare cât mai facil?

Cum se realizează managementul de proiect?

Planul de marketing digital are propriul buget sau este inclus în strategia generală de markting?

Pentru ca prezenţa digitală să genereze clienţi noi, notorietate şi rezultate măsurabile, aceasta trebuie să fie creată strategic.

Toate angajamentele noastre încep prin a stabili o strategie de marketing digital: mesajul transmis, conţinut, canale şi mobilizarea audienţei.

free screening
Începeţi printr-o evaluare gratuită a prezenţei online şi identificarea zonelor cu potenţial!
free screening

Pentru a putea furniza o strategie de marketing digital coerentă, parcurgem împreună următoarele etape:

  • Obiectivele afacerii şi randamentul aşteptat din investiţiile online
  • Poziţia şi percepţia curentă a mărcii dvs şi care sunt principalii competitori
  • Profilul clientului dvs.

Etapa planificării include evaluarea stării curente şi identificarea aspectelor de bază pentru a concepe o strategiei de marketing digital.

  • Identificarea şi personalizarea canalelor de comunicare adecvate (propriul website, YouTube, LinkedIn, Google+, Facebook, Twitter, etc)
  • Definirea de indicatorilor de performanţă (KPIs) şi a randamentelor dorite pe fiecare canal
  • Prelucrarea conţinutului existent, crearea de conţinut nou şi planificarea fluxurilor de comunicaţie (SEO, SEM, display marketing, blogging, e-mail marketing)

Etapa creaţiei implică dezvoltarea şi lansarea fiecărui canal. I se alocă una dintre cele mai însemnate perioade de timp în cadrul unui proiect.

  • Setarea campaniilor şi lansarea lor
  • Optimizare în timp real pe fiecare canal
  • Analizarea progresului campaniei

Etapa de execuţie optimizează campaniile aflate în desfăşurare şi se bazează pe acţiunile imediate pentru a adapta o strategie de marketing digital.

  • Analizarea KPIs
  • Evaluarea angajamentului clientului şi a beneficiilor pe termen lung
  • Sumarizarea concluziilor pentru campaniile viitoare

Evaluarea îmbunătăţeşte eficiența pentru fiecare campanie şi strategie de marketing digitală din viitor.