În timp ce cea mai mare parte a planetei se oprește pentru a aplatiza curba infectării cu coronavirus, companiile din toate domeniile trebuie să se adapteze rapid la noua realitate economică. O mare parte a modului în care facem afaceri s-a schimbat brusc și probabil va rămâne schimbată chiar și după ridicarea carantinei. Deși poate fi tentantă limitarea activității în această perioadă și concentrarea pe supraviețuire, acum este momentul adoptării unei noi strategii de marketing. Companiile care se adaptează acum, în timpul crizei, vor fi cel mai bine poziționate nu numai pentru a supraviețui, dar și pentru a prospera ulterior.
În acest articol explicăm de ce este benefică pentru companii realocarea bugetului de marketing către marketingul online, de ce este acum momentul unei strategii de marketing care să acorde prioritate comunicării virtuale, construirii de relații prin intermediul resurselor online.
Chiar înainte de pandemie, companiile au început să investească în marketing online. Cu toate acestea, pentru multe afaceri, lumea virtuală ocupă o mică parte a eforturilor de marketing, în vreme ce evenimentele de networking, vânzarea directă, întâlnirile cu clienții, târgurile și expozițiile joacă încă un rol semnificativ în promovare. Toate acestea sunt însă acum anulate și vor trebui migrate în mediul digital. Companiile sunt nevoite să-și reconsidere atitudinea față de mediul online și să se bazeze exclusiv pe canalele de comunicare digitală.
De ce marketing online?
Avantajul major al marketingului digital este că poate fi aplicat în mod universal, pentru orice tip de activitate, iar rezultatele sale sunt măsurabile. Campaniile de marketing online oferă o oportunitate excelentă de a fi găsit online, de a-ți dezvolta prezența, de a identifica noi clienți și a genera vânzări. Concentrarea eforturilor pe marketingul digital în aceasta perioadă vă va oferi un avantaj competitiv asupra concurenților dvs., care poate nu reacționează la fel de rapid.
Marketingul digital este acum mai important ca niciodată, deoarece cei mai mulți dintre noi suntem obligați la izolare. Drept urmare, consumăm foarte mult conținut online, dedicăm mai mult timp cercetării, documentării, comparării ofertelor. Petrecând mult mai mult timp pe canalele online suntem dispuși să aflăm noutăți de pe website-uri, Facebook, Instagram, Twitter, Youtube. Dacă vă doriți să mențineți impactul brandului prin prezența online utilizând marketing digital, acum este momentul, pentru că vă bucurați de o audiență mult mai numeroasă. Cheia va fi configurarea mesajului și a acțiunilor față de cei care lucrează sau stau acasă.
Chiar dacă nu considerați oportun să investiți bugetul de marketing în publicitate, există multe alte opțiuni care pot fi explorate și aplicate pentru maximizarea vizibilității și strategiei de marketing. Acestea includ:
Marketingul de conținut
Începeți să profitați de site-ul dvs. și să generați conținut nou pentru blogul dvs., care poate fi promovat pe rețelele de socializare. Ajutați brandul și prezența dvs. digitală să iasă în evidență cu conținut util care să dea valoare și să răspundă problemelor de interes. De asemenea, profitați de această perioadă pentru a verifica informațiile existente, a actualiza conținutul de pe website și publicați cu prioritate actualul program de funcționare, noul mod de interacțiune cu clienții, ce servicii puteți asigura online.
SEO
Verificați site-ul dvs. web, dacă există erori tehnice care, odată remediate, vor avea un impact imediat asupra performanței site-ului dvs. pe motoarele de căutare, verificați-vă clasamentul și îmbunătățiți strategia de cuvinte cheie a site-ului dvs. web pentru a îmbunătăți cantitatea și calitatea traficului site-ului dvs.
Video și animație
Generați idei video și creați acel canal YouTube pe care l-ați amânat întotdeauna. Începeți să creați câteva videoclipuri de animație explicative captivante despre serviciile și produsele dvs.
Auditul site-ului web
Verificați site-ul dvs. web din perspectiva utilizatorului și asigurați-vă că există un call-to-action în fiecare pagină a site-ului dvs. web, cu mesajul corect care solicită utilizatorilor să întreprindă acțiuni de interes.
Social Media
Verificați și regândiți prezența în social media a brandului,
- actualizați paginile de companie pe canalele de social media (Facebook, Instagram, LinkedIn),
- adaptați calendarele editoriale la noua realitate,
- mențineți un ritm constant în comunicarea cu comunitatea de fani,
- gestionați cu prioritate mesajele primite pe paginile companiei.
- În funcție de tipul afacerii, afișați modalitatea prin care clienții pot să vă contacteze pentru a le furniza informațiile și asistența de specialitate dar și cum pot accesa serviciile disponibile în această perioadă.
Concentrarea eforturilor de marketing către marketingul digital în contextul coronavirus vă va oferi un avantaj față de concurenți și vă va permite să continuați să vă desfășurați afacerea. Criza se va încheia în curând, sperăm, și tot efortul dvs. va da rezultate. Așadar, începeți să va consolidați prezența online astăzi, concentrându-vă pe promovarea afacerii în mediul online.
Leave A Comment