Prima regulă a celor mai bune practici pentru construirea unui landing page: aceste practici reprezintă un punct de plecare menit să te ajute să obții cea mai bună variantă de landing page, într-o primă etapă. În etapa următoare, vei fi nevoit să experimentezi și să lași clienții să decidă care este varianta de landing page care va converti.
Poți folosi o listă de verificare (cu sfaturi precum cele de mai jos) sau un „scorecard” pentru a evalua landing page-ul dezvoltat, în urma cărora să alcătuiești o listă cu activități de îmbunătățire a paginii.
Acum, după ce am clarificat cum te pot ajuta cele mai bune practici pentru dezvoltarea unui landing page, detaliem mai jos câteva reguli generale pe care le poți aplica rapid pentru pagina ta:
21 de sfaturi utile și rapide pentru crearea unui landing page
– Asigură-te că titlul principal al landing page-ului este același cu cel din reclama pe care utilizatorii au dat „click” pentru a ajunge pe pagină
– Butonul de „Call to action” (CTA) să fie mare și poziționat deasupra FOLD
– Folosește elemente care îndreaptă atenția către butonul de „call to action” (săgeți sau fotografii/video-uri cu persoane care se uită sau arată către buton)
– Pentru formulare de generare de lead-uri, unde CTA este sub FOLD, folosește elemente care să arate spre partea de jos a paginii, către buton
– Un landing page trebuie sa aibă un singur scop, în consecință, un singur mesaj concentrat
– Congruența: fiecare element al paginii tale trebuie să se integreze în conceptul de bază și să fie aliniat cu scopul paginii
– Arată produsul/serviciul tău în contextul utilizării lui
– Folosește video. Analizele au arătat că îmbunătățesc conversia cu până la 80%
– Editează penru a elimina conținutul care nu este necesar. Fii succint!
– Folosește testimoniale reale pentru autenticitate
– Arată paginile tale de social media prin indicatorii specifici
– Testează idei noi utilizând testarea de tip A/B. Lasă utilizatorii să decidă care este mesajul care funcționează cel mai bine pentru ei
– Oferă o mostră gratuită – „încearcă înainte să cumperi” este o acțiune standard și așteptată de utilizatori
– Oferă o garanție pentru a reduce/înlătura riscul
– Include parteneriatele co-branding pentru a consolida încrederea utilizatorilor prin asocierea cu alte brand-uri puternice
– Simplifică textul folosind „bullets”
– Dacă vinzi o carte sau oferi gratuit un eBook menit să genereze lead-uri, oferă un preview pentru a mări încrederea arătând că ești mândru de materialul oferit
– Segmenteză publicul în funcție de sursa traficului. Trimite utilizatorii care provin din PPC, e-mail, social media, trafic organic sau trafic din banner, către landing page-uri separate, cu mesaje potrivite și măsurabile
– Segmentează publicul în funcție de tipologie: nu trimite femeilor oferte despre sănătatea bărbaților
– Afișează numărul de telefon pentru ca utilizatorii să te perceapă că ești real și să aibă ocazia să interacționeze cu o persoană
– În final, nu trimite utilizatorii către Homepage. Folosește un landing page!
Sursa: traducere unbounce.com.